Polish (Poland)English (United Kingdom)Deutsch (DE-CH-AT)Español(Spanish Formal International)

Pobierz ulotkę

MI on Facebook

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o aktualnościach naszego Instytutu dopisz się do newslettera
Strona główna Archiwum aktualności
2-dniowe Intensywne Wprowadzenie do Praktyki Uważności - Warszawa
środa, 04 marca 2015 14:46

  

 

2-dniowe Intensywne Wprowadzenie do Uważności (Mindfulness) w Warszawie

TERMIN 14-15 stycznia 2017!

Warsztat, który umożliwi uczestnikom zapoznanie się z podstawowymi założeniami (część teoretyczna) oraz praktykami (część praktyczna) uważności (ang. mindfulness). Warsztat będzie przede wszystkim koncentrował się na części praktycznej, żeby każdy z uczestników miał możliwość osobistego zapoznania się z uważnością.

Mindfulness, jest czasem tłumaczony w języku polskim, jako uważność, uważna obecność lub też pełnia obecności. Najczęściej cytowana definicja mindfulness określa go, jako szczególny rodzaj uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę (Jon Kabat-Zinn, 1990), odnosi się tym samym do doświadczenia świata, które znajduje się poza naszymi oczekiwaniami i jest rodzajem doświadczania rzeczy „takimi, jakimi są” (Ray, 2002). Jest jedną z metod stosowaną w celu lepszego radzenia sobie w sytuacjach stresowych, lękowych, obniżonego nastroju. Z wielu lat badań w tym temacie wiemy, że praktyka uważności wzmacnia system immunologiczny i buduje nowe połączenia w naszym mózgu, co bezpośrednio przekłada się na jakość naszego życia. 

Termin mindfulness odnosi się zarówno do praktyki jak i podejścia, które polega na byciu całkowicie obecnym wobec doświadczenia płynącego zarówno z zewnątrz (inni ludzie, miejsca), jak z wewnątrz (własne myśli, uczucia, doznania cielesnej) w każdej bieżącej chwili. Nie chodzi jedynie o umiejętność skoncentrowania się na danym obiekcie, odczuciu, człowieku. Chodzi o jakość bycia wobec każdego pojawiającego się zjawiska, niezależnie od tego, czym to zjawisko jest, czy wydaje nam się przyjemne, nieprzyjemne, a może nawet obojętne.

Warsztat będzie opierał się na elementach programu MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) opracowanego przez Stress Reduction Clinic University of Massachusetts Medical School.

Warsztat jest skierowany do osób, które pragną zredukować swój poziom stresu, wyjść z automatycznego pilota, umiejętność zatrzymania się na danej chwili, zyskać lepszą jakość życia oraz nauczyć się technik kontemplacyjnych (począwszy od klasycznej medytacji) w celu zintegrowania tych praktyk z życiem codziennym.


Uważność może Ci pomóc, jeżeli np.: 

- nieustannie się zamartwiasz, nie możesz przestać myśleć o pracy, terminach
- chwilami odczuwasz bardzo duży niepokój
- masz problemy z oddychaniem, serce bije Ci jak zwariowane
- unikasz pewnych ludzi, miejsc, sytuacji, bo boisz się konfrontacji lub wydaje Ci się, że zrobisz z siebie głupka, nie podołasz trudnym sytuacjom
- masz poczucie winy lub wstydu, nieustannie się martwisz o rezultat, osiągnięcia, nie możesz sprostać swojemu perfekcjonizmowi 
- czujesz znudzenie lub/i niechęć wobec codziennych obowiązków
- ciągle denerwujesz się na siebie i innych
- masz poczucie, że nie kontrolujesz swojego życia, że jesteś niczym automat
- nie możesz się skoncentrować, czujesz się skonfundowany/a, czujesz, że utknąłeś/aś
- czujesz się zirytowany/a, niecierpliwy/a, szczególnie jeżeli inni działają wolniej od Ciebie


CENA: 410 PLN (w cenę wliczone są materiały oraz przerwy kawowe).

W razie niewystarczającej liczby uczestników, organizator zastrzega sobie prawo do odwołania warsztatu - w takim przypadku uczestnicy otrzymują zwrot całości wpłaconej kwoty. 

TERMINY:

14-15 stycznia 2017

Sobota, 10-17, Niedziela, 10-16


Prowadzenie: Julia E. Wahl – psycholog, psychoterapeuta (szkolenie psychoterapeutyczne w nurcie integracyjnym w Manchester Institute for Psychotherapy, Manchester, Wlk. Brytania,  u Richarda Erskine’a, PhD z Institute for Integrative Psychotherapy, Nowy Jork, USA), założyciel i dyrektor The Mind Institute (www.mindinstitute.com.pl), trener uważności (mindfulness) oraz współczucia (compassion). Przeprowadziła ponad 30 edycji 8-tyg. Treningu Uważności w Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Toruniu oraz Gdańsku. Przez ostatnie kilka lat pracowała w Szpitalu MSW w Otwocku na Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych, gdzie prowadziła terapię indywidualną, grupową, warsztaty na temat złości. Obecnie superwizuje się u Marii Marquardt (Katowicki Instytut Psychoterapii ) oraz Christophera Germera, PhD (Harvard Medical School). Przeprowadziła szereg warsztatów i szkoleń m.in. na temat psychoterapii, psychopatologii, radzenia sobie z emocjami, uważności oraz współczucia m.in. dla dyrektorów więzień polskich, Komendy Głównej Policji. Obecnie tworzy program wsparcia dla pacjentów onkologicznych w oparciu o podejście współczucia w ramach doktoratu na University of Derby.


Informacje i zapisy:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , telefon: +608 079 909 

(można zostawić wiadomość SMS/prosimy nie zostawiać wiadomości na automatycznej sekretarce), 

w godz. 10 - 18 (od pn do pt).


KROK 1. W celu zapisania się na Warsztat i rezerwacji miejsca należy wypełnić formularz rejestracjny i przesłać go na nasz adres emailowy ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ).

KROK 2. Następnie należy wpłacić zaliczkę (w wysokości 150 PLN) lub całość opłaty za Warsztat (najpóźniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem Treningu).


Numer konta:

JULIA WAHL
DERBY DE11HF, UK


Przelewy krajowe:

ING BANK ŚLĄSKI

12 1050 1559 1000 0092 1047 7411


Przelewy zagraniczne: 
IBAN PL
12 1050 1559 1000 0092 1047 7411
SWIFT CODE INGBPLPW

 

koniecznie z dopiskiem: "WARSZTAT WARSZAWA"

Wystawiamy rachunki (ze względów księgowych najpóźniej do dwóch tygodni od rozpoczęcia Warsztatu).

 

Aktualności

Warsztaty

Szkolenia

Wykłady


© 2017 The Mind Institute Wszelkie prawa zastrzeżone | Created by BlueBuoy