Polish (Poland)English (United Kingdom)Deutsch (DE-CH-AT)Español(Spanish Formal International)

Pobierz ulotkę

MI on Facebook

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o aktualnościach naszego Instytutu dopisz się do newslettera
Strona główna Mindfulness y compassion
Mindfulness - jak to się robi?
Jueves 08 de Septiembre de 2011 12:01

Medytacja jest formalną częścią mindfulness, jej podłożem, jest możliwością trenowania ciała i umysłu, ale najważniejsze jest przeniesienie umiejętności z praktyki formalnej do praktyki nieformalnej – nieformalną praktyką jest zaś samo życie.
Podstawową metodą mindfulness jest medytowanie w ciszy przez przynajmniej 10 minut dziennie i koncentrowanie się na czymś (najczęściej oddechu). Ważna jest systematyczność – bez niej nie będzie efektów. Osoby medytujące są bardziej skupione na chwili teraźniejszej zamiast na myśleniu o przeszłości czy przyszłości. Medytacja nie polega na tym, żeby udać się do cichego pokoju, skrzyżować nogi, zamknąć oczy i „odlecieć”. Wręcz przeciwnie – polega na dyscyplinowaniu umysłu, czyli naszych nieustannie goniących, co rusz pojawiających się myśli i pragnień („Nasz umysł to czasopismo ukazujące się co cztery sekundy” – Marshall McLuhan).

W ramach np. treningu/programy redukcji stresu opartym na mindfulness (uważności) praktykuje się też skanowanie/przegląd ciała i podstawowe ćwiczenia z systemu hatha jogi.

 

Aktualności

Warsztaty

Szkolenia

Wykłady


© 2017 The Mind Institute Wszelkie prawa zastrzeżone | Created by BlueBuoy